piatok 25. novembra 2016

Háčkujem a páram ...


Internet zaplavili obrázky farebných priadzí a už aj hotových výtvorov z nich, z ktorých stačí len pliesť alebo háčkovať a priadza automaticky vytvára pekný, farebný kosoštvorcový vzor. To som si myslela ja. Tak som si kúpila 2 klbká priadze a začala som háčkovať šál. A žiadny zázrak sa nekonal, žiadne kosoštvorce, len frcky.
Tak som začala pátrať na nete ako na to. Našla som o tom len samé zahraničné stránky. Anglicky sa táto technika volá corchet planned pooling. Zistila som, že táto technika háčkovania nie je taká jednoduchá, dokonca je to hotová veda. Predtým ako začneme pliesť alebo háčkovať všetko treba dôkladne vypočítať, naplánovať. Inak budeme len háčkovať a párať. Dokonca existuje aj volne dostupný plánovač na pletenie tohto vzoru. Vtedy som zistila, že som si kúpila úplne "najhoršiu" priadzu akú predávajú. Najhoršiu myslím tak, že v základe má až 12 farieb/farebných odtieňov. Ako som zistila najjednoduchšie sa háčkuje z priadze so 6 farbami, odtieňmi. Dokonca táto priadza, ktorú som si kúpila ja, je prednostne určená na pletenie. Ale ja chcem háčkovať. Tak prvý deň nič iné som nerobila len háčkovala a párala. Menila som veľkosť háčika, vzor, háčkovala som pevnejšie, voľnejšie a stále nič. Včera večer som si povedala, že už na to kašlem, začnem háčkovať a uvidím, max. budem mať len taký obyčajný strakatý šál, hlavne že bude dobre teplý. Tak som sa pustila do háčkovania. Samozrejme som sa snažila dodržiavať postup, ale na prvý pohľad sa zdalo, že bezúspešne. Ale keď som sa pozrela na ten môj výtvor z diaľky, zbadala som už aj vzor. Nie ja taký výrazný ako pri pletení, ale to mi vôbec nevadí.
Háčkujem z priadze Papatya Joyful odtieň 400-23 (farby na obrázku sú skreslené, fotila som mobilom večer pri lampe), háčik 4,5 a vzor je úplne jednoduchý, t. j. striedam 1 krátky stĺpik a 1 retiazkové očko a v ďalších riadkoch háčkujem do retiazkového očka 1 krátky stĺpik a nad krátky stĺpik retiazkové očko. Zatiaľ mám hotový len kúsok, dúfam, že mi  budú stačiť tie 2 klbká priadze.


Pekný deň!

1 komentár:

  1. Ahoj Majka, ďakujem za návštevu môjho blogu a milý komentár. Ako vidím Ty si skúsená háčkarka (alebo ako sa to povie). To ja keď začnem háčkovať, páram dvakrát viac ako háčkujem. Krásne výtvory tu máš. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...